×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم

gegli

ازدواج موقت ezdevaje movaghat

متعه(صيغه)ا

× http://ezdevajemovaghat.gohardasht.com http://ezdevajemovaghat.baxblog.com
×

آدرس وبلاگ من

ezdevajemovaghat.goohardasht.com

آدرس صفحه گوهردشت من

goohardasht.com/parsafayaz

ازدواج موقت در روايات

فهرست : عشق به همسر ثواب متعه نهی از زیاده روی در متعه تحریم حلال ، بدعت و بدعت شکنی دختر باکره حکم حضرت ولی عصر(عج) حرام را حلال نکنید عشق به همسر پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم): هیچ کس دراسلام ایمانش زیاد نمی شود مگر آن که محبت او به زنان بیشترباشد . پیامبر اکرم (ص) : اسلام داشتن همسر را بعد از دین ، بالاترین نعمت و سودمندی برای مومن می داند . وسائل شیعه ج 20 I love you - حضرت محمد (ص) : سخن مرد به زن ، وقتی که می گوید ، دوستت دارم ، هیچگاه از قلب زن بیرون نمی رود . ثواب متعه پيامبر اكرم (ص) فرمودند: هر كس يك بار در زندگي خود متعه كند، درجه اش به مانند درجة حسن مجتبي عليه السلام خواهد بود و هر كس دوبار متعه كند، درجه اش به مانند حسين سيد الشهداء‌عليه السلام خواهد بود و هر كس سه بار اين كار را انجام دهد، به درجة علي مرتضي عليه السلام نائل مي آيد و هر كس چهار بار متعه بگيرد، درجه اش همانند من خواهد بود.لئالي الاخبار ج 3 ص 243 صالح بن عقبه از پدرش نقل مي‌كند :به امام صادق عليه السلام گفتم: آيا متعه ثواب هم دارد؟ فرمودند : �‌اگر شخصي متعه كننده با اين كار ،‌رضايت خداوند و مخالفت با منكران اين كار را خواسته باشد، خداوند براي هر كلمه اي كه با متعه صحبت مي كند ،‌يك حسنه برايش مي نويسد و با هر بار كه دست خود را به سويش دراز مي كند ، يك حسنه برايش ثبت مي شود و هنگامي كه نزديكش مي شود، خداوند يك گناه از او پاك مي‌گرداند و در هنگام غسل ، خداوند به اندازة آبي كه از موهايش مي گذرد ، گناه او را پاك مي كند� پرسيد : به اندازة موهايش؟‌فرمودند� آري به اندازه موهايش� وسائل ج 14/ لئالي ج3/من لا يحضر ج 3 . از امام صادق عليه السلام سئوال شد آيا رسول خدا متعه کرد؟ فرمودند: آری. پيامبر اعظم (ص)فرمودند:هر که يک بار متعه کند ،ايمن شود از خشم خدای تعالی و هر که دو بار متعه کند ،با نيکوکاران محشور شود وهر که سه بار متعه کند،در درجه روضه جنان، با من خواهد بود. امام صادق عليه السلام فرمودند: هر كسي كه ازدواج موقت كند و بعد غسل كند، از هر قطره‌اي كه از آب غسل مي‌چكد ، خداوند هفتاد ملك را خلق مي‌نمايد كه تا روز قيامت براي او طلب آمرزش و بخشش نمايند و تا روز قيامت بر كسي كه از اين عمل دوري كند لعنت مي‌فرستند. وسائل الشيعه ج 14 ص 444-447 امام صادق عليه السلام فرمود: هنگامي كه پيامبر صلي الله عليه و آله به معراج رفت، فرمود: جبرئيل نزد من آمده و گفت: اي محمد(ص) خداوند تبارك و تعالي مي فرمايد: من گناهان زناني را كه از امت تو متعه شوند، بخشيدم. رسائل ج 14/ لئالي ج 3 / من لا يحضر ج 3. در خلاصه الاخبار از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله نقل شده كه يك روز به يارانش فرمود: �‌برادرم جبرئيل ، از پروردگارم برايم هديه‌اي آورد كه خداوند به هيچ يك از پيامبران پيش از من هديه نكرده بود و آن متعه است. لئالي ج 3 ص 243 پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند: دو نفري كه ازدواج موقت مي نمايند هنگامي كه با هم صحبت مي كنند، كلام آن ها تسبيح خداوند است و هنگامي كه دست همديگر را گرفتند، گناهانشان از ميان انگشتانشان فرو مي ريزد. هنگامي كه يكي از آنان ديگري را مي‌بوسد، خداوند براي هر بوسه، ثواب يك حج و عمره را مي دهد و هنگامي كه ازهم جدا مي‌شوند خداوند براي هر دوي آنان به هر لذت و شهوتي كه برده اند، حسنه اي به بزرگي كوههاي بسيار بلند در نامه عملشان مي نويسد و هنگامي كه بلند شده و غسل كردند، خداوند گناهان آنان را مي بخشد و آبي بر مويي از موهايشان مرور نمي كند، مگر اينكه خداوند براي هريك از آن ها ده ثواب نوشته و ده گناه محو كرده و ده درجه بالا مي برد. پس پيامبر صلي الله عليه و آله فرمودند: و براي هر كسي كه پيوند بين آنها را ايجاد كرده باشد همين ثواب‌ها خواهد بود. و در ادامه فرمودند يك درهم (خرج براي) متعه ،از هزار درهمي كه درراه خدا خرج شود برتراست به خدا سوگند كه متعه برتر است و آن چيزي است كه قرآن دربارة آن سخن گفته و سنت بر آن جاري شده است. لئالي الاخبار ج 1 ص 244 . در روايت است كه : ان المؤمن لا يكملُ حتي يتمتع، مؤمن كامل نمي شود تا اين كه متعه انجام دهد.من لا يحضر ج 3 / وسائل ج 14. هشام بن سالم از امام جعفر صادق عليه السلام نقل مي كند كه آن حضرت فرمودند: مستحب است كه مرد متعه كند و براي مردان شما دوست ندارم كه از دنيا بروند بدون اينكه حتي يك بار متعه كرده باشند. وسائل ج 14 باب 2 حديث 7 بكر بن حمد مي گويد از امام صادق عليه السلام در مورد متعه سؤال كردم فرمود: من دوست ندارم مرد مسلماني را كه از دنيا خارج شود و يكي از سنت هاي پيامبر را انجام ندهد. من لا يحضر ج3 . ابو بصير مي‌گويد بر امام جعفر صادق عليه السلام وارد شدم .او به من فرمود:‌اي ابومحمد! آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي گفتم: نه فرمودند: چرا؟ گفتم: به اندازه كافي توانايي مالي ندارم. حضرت دستور دادند يك دينار به من بدهند و فرمودند: تو را قسم مي دهم كه به خانه نروي مگر آن كه اين كار را انجام دهي. وسائل ج 14 باب 2 حديث 14. اسماعيل بن فضل هاشمي نقل مي كند كه امام صادق عليه السلام به من فرمودند : آيا از هنگامي كه از نزد خانواده ات خارج شده اي متعه كرده اي ؟ گفتم: چون مشاغل زيادي دارم خداوند مرا از آن بي نياز كرده است. حضرت فرمودند: حتي اگر بي نياز باشي من دوست دارم كه سنت پيامبر صلي الله عليه و آله را احيا نمايي . وسائل ج 14 باب 2 حديث 13 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:هرکس يکبار متعه کند،يک سوم او از آتش جهنم آزاد مي شود وهر کس دو بار متعه کند،دو سوم او از آتش جهنم آزادمي شود وهرکس سه بارمتعه کند ،تمام بدن او از آتش جهنم آزاد می شود. از سلمان فارسی ومقدادوعمارياسر رضوان الله عليهم اجمعين مرويست رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:هرگاه مردی با متعه خود بنشيند، فرشته ای بر ايشان نازل می شود وايشان را پاسبانی ميکند تا اينکه ازآن مجلس برخيزند وحق تعالی به فرشتگان ميگويد:نظر کنيد به اين دو بنده من وگواه باشيد که من آمرزيدم ايشان را ،پس امير المومنين عليه السلام برخواست وگفت:يارسول الله! چيست جزای کسی که در اين باب سعی کند؟(يعنی واسطه شود) فرمود:برای اوست ثواب مرد متعه کننده و زن متعه شونده،يا علی!متمتع ومتمتعه از غسل فارغ شوند ،به هر قطره که آب ازبدن آنها ساقط می شود ،حقتعالی ملک وفرشتهای بيافريند که تسبيح و تقديس خدای سبحان کنندوثواب آن از برای آ ن دو نفر غسل کننده باشد ،يا علی!هر که اين سنت راسهل گيرد وآنرا احيا نکند،او از امت من واز شيعه تو نمی باشد ومن ازاوبيزارم نهی از زیاده روی در متعه حضرت امام موسی کاظم (ع) می فرمایند : نسبت به متعه گرفتن اصرار نکنید و از زنان دائم خود رویگردان نشوید تا آنها از شما بیزاز شوند و نفرین کنند به کسی که امر به متعه نموده است و او را لعنت کنند . حضرت امام رضا (ع) می فرمایند : متعه حلال است برای کسی که خداوند متعال بوسیله زوجه دائم او را بی نیاز نکرده باشد و یا از حضور نزد زوجه اش غایب باشد . علی بن یقطین که در دربار هارون الرشید کار می کند و وضع مالی خوبی هم دارد ، با وجود اینکه زوجه دائم دارد و در مسافرت به سر نمی برد ، هوس گرفتن متعه نموده ، از امام هفتم (ع) در این باره سوال می کند . حضرت امام موسی کاظم (ع) می فرمایند : ترا با متعه چه کار ؟ تو که زوجه دائمی در اختیار داری ! کتابِ بهشت خانواده تحریم متعه ، بدعت و بدعت شکنی عمر بن خطاب مي گويد: دو متعه كه در زمان رسول خدا حلال بودند من از آن دو نهي مي‌كنم! و هر كس مرتكب آن دو شود او را عقاب مي كنم! ( در جائي ديگر مي گويد سنگسارش مي كنم! ) امام علی (علیه السلام ) : اگر عمر ازدواج موقت را حرام نکرده بود ، کسی زنا نمی کرد مگر بدبخت ترین انسانها . (( ما با برادران عزیز اهل سنت یکی هستیم و یکی خواهیم ماند و اگر روزی متوجه شویم که این سایت مذهبی آلت دست منافقین و وسیله سوء استفاده ی تفرقه اندازان شده است ، سایت را از دنیای اینترنت حذف خواهیم کرد )) امام صادق (علیه السلام ) : هرکس ازدواج موقت را حلال نشمرد از ما نیست سایت حوزه دات نت پیامبر(ص) فرمودند: �اِنّ محرمَ الحلالِ كمحللِّ الحرامْ� آنكه حلال را حرام مي‌كند مانند كسي كه حرام را حلال مي‌كند. نهج الفصاحه ص 208 پیامبر(ص) فرمودند: �‌انّ حلال محمد (ص) حلال الي يوم القيامه و حرامه حرام، الي يوم القيامه� بدرستي كه حلال محمد(ص) تا روز قيامت حلال است و حرام او نيز تا روز قيامت حرام است.� بصاترالدرجات ص 168 حديث 7. پیامبر اسلام(ص) : بعثتُ بالحنيفيه السمحه و من خالف سنتي فليس مني. من ديني آسان و ساده آورده ام و هر كه با روش من مخالفت كند از من نيست. حديث 1092 نهج الفصاحه پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمودند: �ما من عبد استحيا من الحلالِ اِلاّ اِبتلاهُ الله بالحرام� هر كه از حلال شرم كند خدا وي را به حرام مبتلا كند.نهح الفصاحه ص 208 جميل بن صالح مي گويد: بعضي از شيعيان امام صادق عليه السلام عرض كردند چيزهايي (شك و شبهه يا اذيت و آزار مردم يا ترس از مخالفين) از متعه به ما رسيده است و ما سوگند خورده ايم كه هرگز متعه نگيريم. امام عليه السلام به ايشان فرمودند: اگر شما اطاعت خدا را نكنيد در حقيقت معصيت كرده ايد. وسائل ج 14 باب 3 حديث 2 . امام صادق عليه السلام مي فرمايند: از ما نيست كسي كه به رجعت ما معتقد نباشد و متعه را حلال نداند. فروغ كافي ص 7 امام صادق عليه السلام فرمودند : در بيان خداوند است كه ، آنچه خدا بر مردم گشايشي فرستد ، كسي نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد (ما يفتح الله للناس من رحمه فلا ممسك لها) سپس امام صادق عليه السلام مي‌فرمايند: منه المتعه يكي از آنها متعه كردن است. مستدرك الوسائل ج 14 ص به روايت انوارالمجالس ،حضرت صادق عليه السلام فرمود که متعه کردن دين ما ودين پدران ما است،پس هرکس به آن عمل کند،بدرستی بدين ما عمل کرده وهرکس انکارکند آنرا،به تحقيق که انکار کرده است دين ما را و اعتقاد کرده است به دين غير ما. روايت ديگری از يکی از معصومين عليهم السلام است که فرمود :هيچ زنی نيست که مردي به او پيشنهاد متعه کند وقبول نکند ومنکر شود الا آنکه حقتعالی بردارد ازگردن آن زن رشته ايمان را ومحشور کند اورابا اهل تابوت جهنم (اهل تابوت جهنم بدترين عذاب را دارند)وهر زنی که متعه شود و تابع سنت رسول خدا صلي الله عليه و آله گرددمحشور شود بافاطمه زهرا (سلام الله عليها)درقصر جنت در همسايگی پيغمبر صلي الله عليه و آله امام صادق عليه السلام فرمودند : خدای تعالی شراب وهر مسکررا بر شيعه حرام کرده است ودر عوض داد به ايشان متعه را. رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:هر که از دنيا برود و متعه نکند بدمنظرو بدهيبت باشد مانند کسی که بينی او را بريده باشند. نسيمی از بو ستان دوست ص380 باستانی- رحيمی امام علی (ع) : ای مومنان ! هرکس تجاوزی را بنگرد ، و شاهد دعوت به منکری باشد ، و در دل آن را انکار کند خود را از آلودگی سالم داشته است ، و هرکس با زبان آن را انکار کند پاداش داده خواهد شد ، و از اولی برتر است ، و آن کس که با شمشیر به انکار برخیزد تا کلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد ، او راه رستگاری را یافته و نور یقین در دلش تابیده . نهج البلاغه ، حکمت 373 پیامبر اعظم(ص) : چگونه خواهید بود هنگامی که فتنه ای شما را بپوشاند که خردسالان در آن بزرگ می شوند و بزرگسالان پیر می شوند ، مردم طبق آن عادت می کنند و آن را سنت ( عرف ) حساب می نمایند بطوریکه هرگاه چیزی از آن بدعت ها تغییر یابد ، گفته می شود "مردم کار منکری به جا آورده اند" . اسرار آل محمد � سلیم بن قیس هلالی دختر باکره امام صادق (ع) فرمودند : روزی رسول اکرم (ص) بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای الهی فرمود : جبرئیل از پیشگاه الهی نزد من آمد و گفت دختران باکره مانند میوه روی درخت اند ، موقعی که می رسد اگر چیده نشود ، آفتاب فاسدش می کند و وزش باد آن را پراکنده می سازد ، همچنین دختران وقتی به حد بلوغ رسیدند و مانند زنان در خویشتن تمایل جنسی احساس کردند ، دارویی جز شوهر ندارند و اگر همسر نگیرند از فساد ایمن نیستند ، چرا که بشرند و بشر از خطا و لغزش مصون نیست . فروغ کافی ج 5 ص 337 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:هر که راضی به متعه شدن دختر وخواهر ومادر وعمه وخاله وخويشان خودش نشود،نميرسد به او شفاعت من. امام باقر (ع) فرمودند : زنی که مالک نفس خود ( آزاد) باشد و سفیه . مجنون و کودک نباشد . در چنین حالی شوهر کردن او بدون اجازه ولی جائز است. امام صادق (ع) فرمودند : هر زنی که بخواهد اگر مالک نفس خود باشد ( یعنی کنیز یا دیوانه نباشد ) به ازدواج خودت در آورد و اگر آن زن بخواهد می تواند وکیل بگیرد. امام صادق (ع) فرمودند : بکر و غیر بکر مساوی است که باید نکاح به اذن آنها باشد و هیچ زنی را نکاح نمی توان کرد مگر به امر و رخصت او . ابو عبد الله (ع) فرمودند : باکره می تواند بدون اجازه پدرش ازدواج کند. امام صادق (ع) فرمودند : اگر دختر راضی شود بدون رضایت پدرش ازدواج موقت نماید اشکالی ندارد. امام صادق (ع) فرمودند :ازدواج موقت با دختر اشکالی ندارد . تا زمانی که دختر از باکره بودن خارج نشود . به خاطر آنکه ممکن است ( باکره نبودن دختر ) برای خانواده دختر یک عیب حساب شود کتابِ ازدواج موقت ، هدیه آسمانی حکم حضرت ولی عصر(عج) حميري به امام زمان حضرت مهدی(عج) نوشت و از آن حضرت سؤال كرد: مردي كه شيعه است و متعه را حلال مي داند و اعتقاد به رجعت دارد همسري دارد. همسري خوب كه در تمام كارها او را كمك كار است و لذا با او عهد كرده است كه هرگز بر او همسر ديگر نگيرد و ازدواج موقت نكند و خلاصه با وجود او كس ديگر را نخواهد و به اين عهد نوزده سال پاي بند است و به عهد وقولش عمل كرده است و چه بسا مسافرت رفته و مدت زيادي دور از منزل خود بوده است و متعه نگرفته وبه قول خود پاي بند مانده است و مشغوليت به برداران ، اولاد، خدمه ، كارگزاران و اطرافيان هيچ فرصتي به او نداده تا به فكر متعه بيفتد. متعه را حرام نمي داند ، بلكه متدين به آن است ؛ ولي چون همسر خود را مي خواهد و دوستش دارد براي حفظ او و خودش متعه نمي گيرد و اين روش را دوست دارد. آيا او براي ترك متعه گناه كار است يا نه؟ از طرف حضرت جواب رسيد: براي اين كه قسم به معصيت خدا خورده است لازم است خدا را اطاعت كند و يك دفعه هم شده متعه بگيرد. بحار ج 100 ص 298 / كتاب متعه شيخ مفيد ص 48 حرام را حلال نکنید امام صادق عليه السلام : سخت ترين مردم از جهت عذاب در قيامت زناكارانند. ثواب الاعمال ص 600 امام صادق عليه السلام فرمودند : زماني كه مردي به زور گويي زني را در اختيار بگيرد، يك ضربه با شمشير به او زده مي شود ، خواه با آن بميرد يا زنده بماند.ميزان الحكمه ج 4 ص 243 از امام سؤال شد اگر مردي زني را به زور وادار به زنا كند، حد� عقوبت شرعي� آن چقدر است؟ حضرت فرمودند: اين مرد كشته شود، خواه همسر داشته يا نداشته باشد. ميزان الحكمه ج 4 ص 243 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند : اگر كسي با زني كه شوهر دارد، زنا و فساد كند در روز قيامت از آلت تناسلي زن و مرد چرك و خون آبه متعفّني جوشان خواهد بود كه تا 500 سال اهل جهنم از بوي بد آن در عذاب و رنج هستند، اينان شديدترين عذاب را متحمل مي شوند. خدا با آنها سخن نمي گويد و آن‌ها را از گناه پاكيزه نمي كند و براي آنها شديدترين عذاب‌ها را مهيا كرده است. ميزان الحكمه ص 239 پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند: اگر كساني را در حال انجام لواط پيدا كرديد، هر دو را بكشيد. ميزان الحكمه ج 8 ص 539 پيامبر اكرمصلي الله عليه و آله فرمودند: لعنت خدا وفرشتگان و همه مردم بر استمناگر و لواط كننده گان باد. ميزان الحكمه ج 8 ص 539 امام رضا عليه السلام:اگرسزاواربود شخصي دو بار رجم وسنگسارگردد، حق همين لواط كنندگان است و اگركسي لواط كند،عقاب آن اين است،که او را بسوزاننديا كه ديوار برسرش خراب كنند يا يك ضربه شمشيربه او بزنند. و در قيامت شخص لواط كننده را بر كناره بالاي جهنم آويزان مي كنند. مستدرك الوسائل ج 18 ص 82 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند:‌استمنا كننده با دست، ملعون است. ميزان الحكمه ج 9 ص 222 امام صادق عليه السلام مي فرمايد:نظر كردن تيري است از تيرهاي زهر آلود شيطان ، و هر كه نظر حرامي را براي خدا نه از براي غير او ، ترك كند، حق تعالي ايماني به او كرامت مي فرمايد كه طعم و لذت آن ايمان را بچشد و درك كند. گزيده عين الحياه در اخلاق ـ محمد اسفندياري امام باقر عليه السلام فرمودند : كدام عبادت بهتر است از عفت شكم و فرج. امام باقر عليه السلام فرمودند : ايمان ندارد هر كس حيا ندارد . در روايات فراواني داريم كه زنا موجب از بين رفتن نورانيت صورت ، فقر،‌مرگ زود هنگام، خشم خدا، دشواري حساب قيامت، جاودانگي در آتش، مرگ ناگهاني، حبس رزق و آشكار شدن زلزله مي‌شود. بحار الانوار ج 76 گردآوری : حمید توکلی کرمانی
چهارشنبه 28 خرداد 1387 - 7:15:58 PM

ورود مرا به خاطر بسپار
عضویت در گوهردشت
رمز عبورم را فراموش کردم
× برای این پست نظرات ارسالی پس از تایید مدیر وبلاگ به نمایش در خواهند آمد
آمار وبلاگ

21124 بازدید

1 بازدید امروز

0 بازدید دیروز

13 بازدید یک هفته گذشته

Powered by Gegli Social Network (Gohardasht.com)

آخرين وبلاگهاي بروز شده

Rss Feed

Advertisements